Mandibularblockad

Känns riktigt konstigt att vara bedövad i n.mandibulae. Halva underkäken är helt bedövad. Till och med hakan och tungan är bortdomnade. Det gick bra i alla fall! Satte kanylen rätt på en gång. Vi frågade om det fanns möjlighet att träna en gång till på varandra och det gjorde det! Vi ska planera in en tid på måndag med handledaren. Skönt att träna på varandra en gång till innan man lägger på patient.

Under veckan har det varit lokal antagning på skolan så varje dag har det suttit nervösa människor i kafeterian som ska skriva tester. Det har fått mig att tänka tillbaka på när jag satt där. Det var bara ett år sedan. Nu gick jag förbi dom och tänkte på att jag för ett år sedan aldrig hade kunnat ana att jag idag skulle lägga bedövning och ha egna patienter. Det fanns inte i min värld då.

På måndag kommer min vän Hong till Malmö för att skriva testerna. Hoppas verkligen att det kommer gå bra för henne :)

Hade tänkt gå och träna idag igen men är nog bäst att låta bedövningen släppa först. Äta går ju inte heller, känner inte om jag skulle bita mig i läppen ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback