Fredags

Måste berätta om min fredag.

Vi vaknar i lugnan ro kl 8.00-8.30 och går upp och bara tar det lugnt. Jag skulle till skolan kl 13.00 och ha anestesiövning och Rasmus var ledig hela dagen. Senare när jag går in på it's learning för att kolla mitt schema inser jag att jag tagit helt fel på tiden och att jag egentligen började 8.00. Paniken då var total. Kl 9.45 är jag i skolan och hittar mina kursare som på förmiddagen har haft en genomgång i anestesi och provat sticka apelsiner. Jag pratar med handledaren och får ändå vara med på övningen. Pssch, jag behöver inte öva på nån apelsin, går in direkt och lägger bedövningen på en kompis. Hah. Det gick jättebra och var faktiskt väldigt roligt. Som tur var hade vi jättesnälla handledare och jag fick hela genomgången privat efter övningen. Sån himla tur jag hade. Vi var nämligen sista gruppen så kunde inte hoppa in i en annan grupp heller om jag hade missat allt.

Efter det var jag och Rasmus på triangeln. Jag köpte en blå skjorta till framträdandet med kören. Hade ingenting ljusblått vilken var dresscoden. Vi lunchade och åkte hem.

Körframträdandena gick bra. Vi sjöng på valborgssittningen som var för skolans elever och på en disputation som även den höll till på skolan. Allt gick bra. Efter det ringer jag Rasmus som skulle komma och hämta mig för att vi sedan skulle åka till Gocart city och fira en av hans kompisar som fyllde år. Jag går på toaletten innan han kommer och sen åker vi. Efter mingel och två omgångar gocartkörning (vilket var skitkul) ska jag kolla min telefon. Såklart ligger den inte i väskan. Vi ringer den men hör ingen signal nånstans och ingen svarar. Ringer igen och ingen signal går fram. Någon som snott den och stängt av när det ringt? Jag börjar fundera på om jag glömt den på toaletten i skolan eftersom jag var där direkt efter att jag pratat i telefon. Skriver ett facebookinlägg när vi kommit hem och frågar om någon på sittningen sett den.

På morgonen dagen efter kollar jag facebook och ser då att mina underbara kursare har hittat telefonen och att den ligger i tryggt förvar i Eriks skåp i skolan. TACKTACKTACK!

Tur i otursfredagen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback