studierna

Igår började vi med vårat första "fall". Vi är alltså uppdelade i grupper om 8-9 personer och tillsammans får vi en uppgift som vi ska lösa genom att leta efter information och diskutera. Det är i princip så hela min utbildning är upplagd. Varje vecka får vi ett nytt fall som vi ska lösa och på fredagarna redovisar vi vårat resultat. Det är alltså inga föreläsningar som det är på de flesta utbildningar. Problembaserat lärande kallas det. Jag tror (och hoppas) att det kommer passa mig perfekt. Just att man hela tiden hjälps åt och delar med sig av den informationen man har hittat är jättebra tycker jag.

Redan nästa vecka ska vi komma in på kliniken och få se en äldre student som undersöker en patient. Samma vecka ska även vi undersöka varandra ^^. Kom inte här och säg att jag nästa termin bara kommer få ropa upp patienten från väntrummet när jag redan nästa vecka ska undersöka en kursare! Haha, får berätta hur det går. Imorgon ska min grupp få skåpnycklar och passerkort så att vi kommer in överallt. Hämta klinikkläder ska vi göra också. Då ser jag om inte annat ut som en tandläkare i alla fall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback