kylskåpsfunderingar

Cykeln funkar fint! Var ute och testcyklade för en stund sedan. Är helt lättad för att det inte var punka.

För en timme sen käkade jag IKEA-köttbullar med sås och potatis. Mums. Dock är det nog för kallt för potatisen i min kyl. De var frysta och blev lite gummiaktiga när jag hade kokat de. Inte bra. Ni som kan fysik: är det kallare långt ner i kylen eller långt upp. Enligt min kyl är det kallare i botten. Kan det stämma med fysiken? Morötterna hade också blivit frysta men de gick att äta. Är det nödvändigt att ha rotfrukter och potatis i kylskåpet överhuvudtaget?

Ikväll blir det film. Syrran har lärt mig vara olaglig. Jag hade glömt hur man gör. Nu minns jag.

Kommentarer
Postat av: carroe

Jag vet iaf att värmen stiger :D

Postat av: Elsa

Det vet jag också. men, om man har själva kylagregatet (jag vet, jag använder ord jag egentligen inte vet vad de betyder) sitter ganska högt upp kan man ha en avskiljande hylla som håller det lite varmare längre ner. Någon sådan hylla finns inte i min kyl. I en liten kyl tror jag inte heller det brukar finnas. Egentligen vet jag inte om det brukar finnas någonsin, men jag tror. Vet att det funkar. Man behöver inte ha det i kylen, men de håller lite längre (så länge de inte fryser alltså). Tips är att bara köpa på sig en massa glass och stoppa i frysen. Kanske du inte behöver ha så kallt i kylen? Jag har 4. 8 funkar minst lika bra! 8 är bättre för tomaterna. Mjölken håller nog längre i 4, men den smakar du kanske ändå inte på efter utgångsdatumet.

Jag kan en massa fysik.

Jag är smart... egentligen.

2010-09-06 @ 19:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback