Fystester och redovisning

Testerna i Umeå var så roliga och gick hur bra som helst! Alla var så trevliga stämningen var verkligen på topp. Poliserna var väldigt skämtsamma och trevliga.

Vi delade in oss i fyra grupper inför löptestet utefter hur fort man trodde att man skulle springa. Jag gick med i "sämsta" gruppen och tur var det för vi fick börja springa. Jag tänkte på att ta det lugnt och i min takt så att jag inte körde slut i början. Höll mig ändå tillslut ett halvt varv framför alla utom en tjej som var ett knappt halvt varv framför mig. De som inte sprang stod på sidan och hejade på vilket gav värsta kicken! Sprang in på 9 minuter och 27 sekunder och hade därmed 48 sekunders tid till godo (de hade ändrat tiden för tjejer, 10 min och 15 sek nu).

Sedan var det dags att lyfta en docka på 77kg och släpa den 15 meter. Inga problem. En polis gick bredvid och ställde några intervjufrågor. Vi försökte lista ut varför men kom inte fram till något ^^.

Harres test sedan. Testet jag var mest nervös för när vi kom dit. Hade ju ingen aning om ifall jag skulle klara det eftersom jag aldrig ens har provat det. Man fick prova springa det en gång i sin egen takt för att känna på men sedan var det på riktigt. Person efter person klarade och inte blev man mindre nervös då. Blev min tur och jag bara körde på. Sprang in på 14 sekunder och X antal hundradelar (lyssnade inte så noga när jag väl hörde 14) Killarna skulle klara på 15 och tjejerna på 16 så jag hade lite marginal även där :D

Sedan gick vi ett gäng till en uteservering och käkade lite. Väldigt trevliga människor. Jag och en tjej som gick i min paralellklass på gymnasiet lyckades flirta in oss i en bil från Arlanda till Uppsala så jag var otroligt tacksam att jag slapp leta tåg/buss till Uppsala just då.  

Kom hem till Hong runt 21 och vi tränade på att redovisa våra arbeten för varandra. Jag hade värdens ångest eftersom jag inte hade tränat så mycket som jag borde.

Åkte lite tidigare till skolan för att stå i klassrummet och öva en sista gång. Hittade två söta klasskompisar som fick lyssna på mitt arbete. Det gick bra! Jag skulle gå ut som nummer två i redovisningskön och jag var sjukt nervös innan det var min tur. När jag väl ställde mig där rullade allt bara på. Jag skakade inte ens på händerna när jag pekade på tavlan! Det hör till ovanligheterna ska ni veta. Hade för första gången inte skrivit ner exakt allt jag skulle säga heller. Kollade på mina overhead-bilder och förklarade hur translationen gick till utefter de. Så jäkla skönt att det är klart nu :)

Helgens bravader orkar jag inte skriva om. Redan för långt inlägg.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis! jag gjorde det idag! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback