Malmö?

Fick besked från tandläkarutbildningen i Malmö idag. Testerna gick tydligen lika bra som det kändes för jag ska på intervju och två veckor. Som vanligt har jag inga höga förhoppningar men jag ska verkligen göra allt jag kan för att övertyga de om att jag förtjänar en plats. Kommer jag inte in är jag i alla fall en intervjuerfarenhet rikare och den typen av erfarenhet behöver jag. Blir jämt så nervös och har svårt att få fram det jag vill säga när jag väl sitter där. Det blir bättre och förhoppningsvis är det bra redan nu :)   

Kollade bakåt i tiden och inser att jag aldrig berättade om testerna i Malmö. Kan dra lite kort hur de såg ut. Min grupp hade tur och fick gå en rundvandring direkt på morgonen innan testerna började medan de andra körde igång direkt. Vi fick se hur det såg ut där de tar emot sina patienter och tydligen får de egna patienter redan på termin 2. Var väldigt inspirerande att gå runt där och kolla. Det var två tjejer som gick termin 2 som berättade hur det var att gå på skolan och svarade på frågor.

Sedan var det våran tur att göra det praktiska testet. Framför oss stod en varsin tandläkarborr, cylinderformat plexiglas och två modeller på tänder. Vi skulle alltså borra i plexiglaset och skapa samma form som den ena "tanden". En timme hade vi på oss och åh vad kul det var :D haha, värsta kreativ kände jag mig, även om jag bara skulle efterlikna en modell. 

Teoretiska testet bestod av fyra delar (om jag inte minns fel). Första delen fick man en tidningsrubrik/påstående och skulle kommentera den med ett par meningar. De ville helt enkelt se vad man har för värderingar och vad man är för person. Andra delen skulle man se olika figurer, sedan fick man se de utplattade och säga vilket hörn som passade vart. Tredje var liknande det andra fast man fick platta figurer och skulle säga hur de såg ut ihopsatta.. typ.. svårt att förklara. Sista var typiskt IQ test. Vilket mönster passar in. Ibland stod det helt still i huvudet men på de flesta såg jag vilken som passade.

Yes.. så var det.   

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa, det var roligt!! jag är supernöjd med dagen men nu ska jag sova för jisses vilken huvudvärk jag haf :S hehe

Postat av: carroe

Jag håller tummarna för dig :D

2010-06-02 @ 01:27:12
URL: http://carroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback