pain is temporary

Jag var ute och gick längs svartån. Det är 15 minusgrader och strålande sol. Tog tillfälle i akt att fundera över allt och prata lite med mig själv.

Jag tror inte att jag kommer klara den stundande tentan. Jag har varit för ofokuserad och lat. Har trott att den 15 januari inte kommer att komma på ett bra tag tills igårkväll då jag insåg att det inte ens är två veckor kvar. Ska göra ett ynkligt försök att lära mig någonting men jag vet inte vart jag ska börja. Sitter här med två tjocka böcker och en bunt papper med saker jag bör kunna vid det här laget. Finns det någon läkemedelskemisk som har lust att förklara allt på ett lätt sätt? Antagligen inte.

Läste klotter på en skylt längs svartån. "Pain is temporary" stod det. Konstigt att det stod just det, inte för att det inte stämmer, bara för att. 

Kommentarer
Postat av: Elsa

det stämmer ju helt. Det är tur det ibland. Kämpa på.

2010-01-05 @ 14:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback