Jävla f*tta, hördes någon mummla i sätet framför

Hi guys!

Upp 4,30 och som tur var fick jag skjuts till centralen. Annars hade jag nog fryst ihjäl.

Igår kväll kom jag på att jag såklart inte har skaffat mig något nytt busskort och att det inte går att göra kl 6 på morgonen. Därför skulle jag betala resan dit kontant och sedan köpa busskort i Uppsala på vägen hem. Just när jag kliver på bussen på morgonen och betalar 120 kr som jag fått av pappa, inser jag att min plånbok är tom och korten ligger i partyväskan. Yes. Ringer till mamma och beklagar mig ett par minuter. Vi kommer på att jag ska köpa sms-biljett till hemresan så hon tankar på mitt kontantkort. Är asbitter hela bussresan dit för att det hela kommer kosta mer än vad det skulle ha gjort om jag hade använt hjärnan och för att det var skitkallt.

Så. När jag kommer fram till Uppsala köper jag en sms-biljett från centralen till science park. Tror ni inte att jag köper fel? Jo, jag köper en som kostar dubbelt så mycket - 40kr istället för 20. Så jävla sur och inte alls nån lust att vara i skolan överhuvudtaget. När jag träffar folk från klassen känns allt bättre i alla fall och seminariet går bra. 

Nu ska vi se.. var det något mer som gick åt helvete idag? nej inte än men blir inte förvånad om det kommer. Dagen är inte slut än.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback