Sover gör jag drygt 3,5 månad per år men det är ju så mycket mer värt.

I förrgår kom jag på den brillianta idén att ladda in en film i telefonen och kolla på bussen. Smartaste jag gjort på länge och vaken höll jag mig hela bussresan. Att jag somnade på soffan när jag kom hem är en annan historia. Juno såg jag (igen) för att det var den enda film jag har på datorn i formatet som passade telefonen men ska försöka lägga in andra filmer. Borde ju gå.

Nu är jag fan trött på att pendla. 3,5h om dagen försvinner i vardagen och jag har varken tid eller lust att göra något när jag kommer hem. Cornelia hade räknat ut hur lång tid av våra liv vi slösade men jag kom inte ihåg vad hon hade kommit fram till så jag räknade ut själv och kom fram till:

Om jag var femte dag i ca 37 veckor per år åker buss i 3,5h kommer det att bli 647,5h i bussen per år. Det motsvarar ungefär 27 dygn vilket är knappt en månad per år. En tolftedel av ett år sitter jag på en buss. BLÄÄÄÄ!

Jag behöver börja träna men har varken tid eller lust. Jag hade mått bättre men jag mår inte bra av att stressa heller. Om någon kan göra dygnen 3,5h längre för mig vore jag ytterst tacksam. Kom inte och säg att det där bara är bortförklaringar. Jag går inte på vad som helst.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback