Detta har hänt...

Det är verkligen ingen lugn start på biomedicinprogrammet i Uppsala, tro mig. Kanske för att folk ska sållas ut så fort som möjligt? Kanske för att tempot är det tempo som kommer hållas resten av prograsmmet? Vad vet jag.. Hoppas att det är det förstnämnda som stämmer.

I måndags trodde jag det bara var upprop och lite info men nej, de drog igång med två föreläsningar. Klurigt var det men jag hängde med relativt bra ändå. Kom hem, hade ångest och pluggade lite med pappsen. 

Igår hade vi två föreläsningar till där massor av nya saker skulle förstås. Jag kom hem och pluggade med pappsen i drygt 3,5h. Om det gav resultat? OJA, blev t.o.m. intresserad och sugen på att förstå mer. Dock är det ett stort problem att jag inte kan plugga själv.. vad händer när pappsen tycker att det börjar bli lite för mycket med både jobb och (mitt) plugg? Jag kanske kommer in i det och kan plugga själv snart? Ska träna på det! Lovar. 

Idag hade vi vårt första seminarium indelat i två grupper. Piece of cace eftersom jag hade pluggat så mycket kvällen innan. (Skulle egentligen ha festat den kvällen men kanske tur att jag inte kunde registrera mig i V-dala eftersom jag inte hade något antagningsbesked och därav inte fick något kårleg och därav inte kunde hänga med ut). Vi blev indelade i grupper och fick en varsin fråga att diskutera och sen redovisa på tavlan tillsammans. Efter lunch: föreläsning IGEN. Jag var trött, okoncentrerad och fattade 0 zero nada INGET.

Ikväll har jag.....trumvirvel..... PLUGGAT. Imorgon har vi säkerhetsdugga som man måste få 100% rätt på :( 

Kommentarer
Postat av: Loo

You can do it!=)

2009-09-03 @ 16:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback