Arbetslösökande

Jag sitter här i Elsas lilla studentlägenhet och tar det lugnt. Elsa har dragit till skolan men jag ska komma dit lite senare och kolla in läget ;) Sen ska vi luncha. Efter det har hon föreläsning så då tänkte jag ta en tur inne i stan. Kanske shoppa något. Är väldigt sugen på ett par solglasögon! Måste vara redo för sommaren :) Jag hoppas bara att mina pengar från norska kontot har hunnit komma över till mitt svenska nu. Annars har jag inte mycket pengar att klara mig på. Då kommer jag nog inte ens hem.. tihi..

I fredags var jag på arbetsförmedlingen. När jag kom in genom dörrarna trodde jag nästan att jag kommit fel. Den relativt stora lokalen var knökfull av arbetslösa människor. Tankarna for genom huvudet: "Är arbetslösheten såhär pass stor så att man en vanlig fredag knappt kommer in genom dörrarna till arbetsförmedlingen?". Det visade sig att det inte alls var en vanlig fredag där. Varje fredag läser någon upp några lediga jobb som inte kommer ut på deras nätannonser. Enda möjligheten att få reda på vad det är för lediga jobb är att vara där. Om de skulle läsa upp något som man är intresserad har man möjlighet att lämna CV och träffa arbetsgivaren direkt. Jag hade inte med mig CV eller var mentalt förberedd men det spelade ingen roll eftersom det inte var något jobb som tilltalade mig. Jag fick tillslut i alla fall inloggningsuppgifter och ska nu i veckan skriva in mitt CV på sidan och gå tillbaka för att lämna in diverse papper.

Nej nu ska jag göra mig i ordning och senare traska ned mot Arkitekturskolan. Elsa har ritat en fin karta som visar hur jag ska gå :) tihi.

Vi hörs mina vänner  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback