MIRЯORS

Nu har även jag sett den.




Där satt jag, inlindad i täcke och filt med laptopen framför mig och med en varm kopp te i händerna. Allt för att höja stämningen inför filmen jag valt. Satt i hallen bredvid vår stora spegel och hade släckt alla lampor. Det kom in lite konstiga ljus genom ett fönster en våning ned när bilar ljudlöst körde förbi. Ryslig stämning var min avsikt och jag hade lyckats. 

För att komma till filmen. Jag har sett läskigare filmer. Jag har dock aldrig suttit på ett så skrämmande ställe helt ensam och sett skräckfilm. Nog var jag nära att pausa och tända lyset ett par gånger trots min känslokallhet till skräckfilmer (den kanske börjar gå över?) men inte blir det några mardrömmar (ropa inte hej förrän du har hoppat över ån eller vad fan man nu säger?). Den hade bra handling med ett typiskt skräckfilmsslut. Ett sånt där slut som jag absolut älskar. Bör absolut ses.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag vet inte när jag senast såg en skräckfilm. Men men. Snacka om att göra allt för att göra filmen så läskig som möjligt… men sådant kan ju funka. Den läskigaste filmen jag sett är polstergate och detta allt pga stämningen omkring.

Saknar dig!

2009-01-18 @ 15:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback