Fruktchef

Två dagars uppehåll. Internet ville inte fungera för mig men nu så. 
   Wivi och chefen vet. Det började med att Wivi frågade när jag skulle åka hem så jag berättade. Först verkade hon inte fatta. "Vadå? Jaha, du ska ha ferie?" Så jag svarade att jag skulle åka hem för gott. Hon verkade ta det ganska bra, sa att jag måste ge besked till Unni (chefen). Sen efter ett par minuter kom hon tillbaka och sa att jag måste hitta en gutt att flytta ihop med. Haha! Eller så kunde jag bo hemma hos henne och ta hand om kattungen? Frestande men njaa. Idag (allt detta hände igår) ställde sig Unni, Wivi och Sölvi utanför kylen där jag håll på och staplade varor. De pratade och tittade på mig så jag gick ut och undrade vad de pratade om. Då hade precis Wivi sagt att jag skulle åka hem till Unni: "Inte ska du åka hem!? Du har tagit beställningen idag och igår för första gången och det har gått hur bra som helst. Ska du åka hem nu?" (Mitt förra inlägg stämde bra in på den känslan?) "Vad krävs för att du ska stanna? En gutt?" Jag svarade artigt att ja, det är nog det som krävs. Då svarade hon: Japp, då börjar vi ledandet ikväll. Oj, min chef vill verkligen inte bli av med mig. In fact, de skulle nästan leta killar åt mig för att få mig att stanna. Haha. Då måste man vara omtyckt. 
   Som ni hörde har jag tagit beställningen helt själv nu. Första gången i tisdags. Wivi kollade inte ens igenom det jag skrivit, hon litade totalt på mig. Det kom ganska lite varor dagen därpå. Jag hade värsta ångesten över hur lite det kom men när vi pratade igenom det senare tyckte hon att det var bra. Det var fullt i butiken och det är ju så det ska vara. På lagret behöver det inte finnas någonting. Igår beställde jag mer. Jag beställde perfekt lagomt mycket. Det är ju inte alls särskilt svårt. Jag har ju full koll på vad vi har och vad som kommer att behövas och hur mycket som går åt av vad. Känns awesome. Vecka 10 har Wivi ferie så då är jag fruktchef! Coolt eller vad? Har fått jobba massor den här veckan eftersom många är sjuka. 
   När dagen led mot sitt slut träffade jag på Erik inne i affären. Han skulle panta flaskor (de höll på å städa där uppe). Jag sa att jag precis skulle till att gå. Då sa han att han också skulle sluta om typ 10 minuter och föreslog att vi skulle ta bussen tillsammans. Och så blev det. Jag var lite misstänksam över att han just idag kom och föreslog detta efter mitt samtal med mina chefer men det spelar ingen roll. Huvudsaken jag fick sällskap. Vi pratade om massa grejer. Han ska operera foten på tisdag och ligga hemma två veckor stackarn.

Nu blev det mycket text idag. Hoppas jag inte skriver alltför osammanhängande och konstigt så att ni inte fattar..     

Kommentarer
Postat av: Elsa

Du är bäst!! Bäst av alla.

2009-02-15 @ 21:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback