Bergen

Jaha, nu bor man i Norge. Gah. Bergen måste vara en av de vackraste platserna i världen. Naturen är helt underbar. Vi bor uppe i ett berg vilket innebär att vi måste gå ned för att komma till staden. Det värsta är att man måste gå upp för att komma hem igen... Lägenheten är inte jättestor men faktiskt ganska lagom för oss tre. Den är väldigt fräsch! Ska lägga in bilder så snart vi har internet (vilket kan ta 3-6 veckor) annars får jag ta med datorn till köpcentret som jag sitter i nu och lägga in. Vi får se :) Sitter och smygsurfar på Burger Kings trådlösa nämligen. Bättre det än inget. Pojkarna är ute och köper norska kontantkort så att vi kan ringa riktigt billigt både inom Norge och till Sverige. På måndag blir det till att börja söka jobb. Jag ska väl springa runt i affärer med mitt CV och hoppas på det bästa. Hoppas verkligen jag hittar något bra för jag trivs verkligen i Bergen. Idag hittade vi en sportplats i närheten där vi bor. De hade trampoliner och löpbanor och beachvolleybollplaner och massa annat kul! Inte för att man kommer kunna använda beachplanerna så mycket p.g.a. vädret :P Det regnar tydligen väldigt ofta här. Idag har det spöregnat! Nej men nu kommer nog pojkarna tillbaka snart så jag ska sluta. Vi får se när jag får tillgång till internet nästa gång!
Puss och Kram ♥

Ps. Norska är svårare att förstå än jag trodde. De har liksom ingen dialekt här utan de pratar bara snabbt och grötigt. TACK Bergenbor för att ni gör det så lätt för mig! :P     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback