Home Sweet Home

Att vakna upp i min egna varma säng på julaftonsmorgonen kändes nästan overkligt. Ändå kändes det som om jag adrig varit borta. 
   Den 22 december jobbade jag till 21 och kom i säng runt 00,30. Två timmar senare var det bara att pallra sig upp och göra sig klar inför hemresan. Jag gick ned till busstationen och tog flybussen. Sedn flyg till Oslo, väntetid, flyg till Sthlm, väntetid, flygturen till Västerås. Västerås är sig likt. Gick på stan för att inhandla julgåvor. Efter ett par timmar hade jag faktiskt lyckats. På stan var det som det brukar, såg folk man kände igen överallt och hela tiden. Lite jobbigt, hade börjat vänja mig vid motsatsen. Kvällen blev lugn. Vi klädde julgran, åt gröt och kollade på bingolotto. Hah! Ja, det är tradition. 
   Julafton blev som den brukar. Så som den ska vara. Dock slumrade jag till under Kalle men är man trött så är man. Småkusinerna var på mig hela kvällen vilket är helt som det ska det också. De är så söta.
   Jag är helt utmattad. Verkar inte kunna få tillräckligt med sömn. Har inatt sovit elva timmar men jag hade lätt kunnat sova ett par till. Heh, när jag tänker efter sov jag lite framför tv:n sen också. Nu är det dags för mat.
To Be Continued... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback