Äggstockshistorien

Dagens händelse måste återberättas. Det var så att det kom in en liten ilsken katt med stora knölar på magen. Den hade massa vätska i äggstockarna som inte ska finnas där. Äggstockarna hade då svällt upp till ungefär tio gånger sin storlek och om de inte skulle tas bort skulle de till slut sprängas och katten skulle dö. När veterinär Tina skar upp och tog ut äggstockarna som var ENORMA blev jag och den andra praktikanten helt förvånade. När alltihop var utanför kroppen tyckte vi att de skulle vägas. Vi tog fram en "skål" och la ner de men vi kunde inte väga de med alla peanger som satt kvar. Min praktikantkomanjon höll i skålen medan jag tog bort peanerna men rätt som det var sprutade det ut vätska från den tjocka äggstocken ut över hennes händer! haha! Vi blev båda helt förskräckta och hon fick ett akut behov av att tvätta händerna (förståligt, haha). Vi vägde de tillslut och kom fram till att de vägde hela 285 gram. Katten vägde 2,9 kg från början. Stackarn bestod av nästan 10% äggstockar. Plutten. Jag fick vara med och bränna lite på små blodkärl i alla fall. Aja, när vi skulle hälla ut vätskan i diskhon blev jag faktiskt för första gången de här veckorna illamående. Slemklumpar blandat med blod och grejer, prrr. Sedan hamnade resten i papperskorgen. Det var historien om de enorma äggstockarna, minnen för livet ;)

Kommentarer
Postat av: Ela

2009-05-16 @ 01:39:50
Postat av: Elsa

Det där blev fel... enterknappen sitter för nära. Så blir det väll om man sitter i skolan tills nu. Aldrig mer säger jag men det kommer hända så många fler gånger.

Det jag skulle säga: GUD VAD SPÄNNANDE DU MÅSTE HA DET!! Lite iiuu också kanske men AAAAAAA vad jag hoppas att du LER brett varje dag! Pussilipuss

2009-05-16 @ 01:45:29
Postat av: Erica

Svar: Ååh du vet inte vad glad jag blir när du skriver så. :) Hoppas det går bra för dig.

Postat av: Alina

Sweet!

2009-05-17 @ 15:01:30
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback