Kittekatten

Idag fick jag ta hand om en precis nyfödd kattunge. Såg när veterinären gjorde kejsarsnitt på en katt som var inne redan igår men som inte fick ut några ungar. Det var två missbildade och en dödfödd kattunge men en klarade sig. Den behövde värme och ompyssling så den fick ligga mot min hals och så masserade jag den lilla kroppen. Den var ungefär en decimeter lång med små tassar och svans och sitt lilla huvud. Den var så söt med sitt kravlande och kraffsande. Helt fantastiskt var det att vara med om.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag gråter nästan.

Jag känner den mot min hals.

Jag tror jag gråter nästan.

Det är är enklare så.

Gud så sött och vekt och underbart och på håret.

2009-05-20 @ 22:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback