Framtidsroulette?

Den här veckan har det blivit 3 dagars snowboardåkning. Mina fotleder ömmar men det får det vara värt. Under sista åken lossnade ena bindningen (eller vad det heter) så det blev lite "fjällen roulette". Åkte och visste inte när den skulle släppa. Vi fick en solig dag då jag brände ansiktet, så har fått lite färg i ansiktet. Några bilder kommer senare.

Jag är så himla glad för att jag ska få praktisera hos djurdoktorn i Västerås. Det blir fyra veckor i maj som jag verkligen ser fram emot. 

Åh, fick precis min post från veckan. Den 20 april skriver jag ett prov i svenska hos polisen och ska någon dag senare komma på ett "enskilt samtal". Den 28 april ska jag till Odontologiska institutionen i Huddinge för att genomföra två skritliga uppgifter, detta för att ha en chans att komma in på tandläkarprogrammet på Karolinska institutet.

Då är frågan: Vad vill jag egentligen? Det är så helt olika saker och sedan har jag ju veterinärutbildningen som kanske ligger närmast hjärtat trots allt. Jag vet inte. Ska göra mitt bästa på alla prov och intervjuer för att hålla alla dörrar öppna så länge som möjligt.

Livet är spännande!


Kommentarer
Postat av: Ante

Hur fick du veterinärspraksisen? Låter ju precis som något för dig : D Sjukt häftigt, men säkert ganska äckligt/jobbigt ibland. Hade

2009-04-14 @ 22:41:28
Postat av: Ida

Jag skrev ett personligt brev och åkte runt till de närmsta veterinärmottagningarna med brevet + CV :) Ibland har man tur! Får väl se vad jag får göra, blir väl antagligen mest gå med och titta på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback