Intervjudag

Två avklarade intervjuer idag. Eller, intervjuer och intervjuer.. skulle nog snarare kalla det snabbpratstunder. Fem minuter på varje. Adecco (äldrevård) var inte mycket att ha. Hon ansåg att jag hade för lite erfarenhet och skulle gå till nått boende för att assistera i ett par månader så att jag därefter kunde komma tillbaka till Adecco.. eeh.. värt? Ska jag jobba gratis i tre månader i Norge? tror inte det! Dessutom hade de bara korta uppdrag. Man hoppade runt hela tiden. Inte heller någon favorit. 
Intervju två var på Meny i Åsane. Kom in i affären och möts av min intervjuare som är en stressad kvinna som tydligen inte brukar ha hand om intervjuerna. Men vi pratade lite snabbt och hon verkade gilla mig. Eftersom den personen som anställer nya var på kurs visste hon inte riktigt hur mycket jobb de hade men det lät som att jag antagligen kommer bli erbjuden något. Fast de hade fler att intervjua.. så man vet ju inte. De skulle höra av sig på fredag eller lördag i alla fall.
Inte nog med detta. Nästa vecka har vi alla tre antagligen jobb från Jobzone tillsamans med två göteborgare som Anton lärde känna under senaste uppdraget. Tömma nån lokal på skräp. Bättre en vecka än inget antar jag.
På bibblan kan man låna dvd filmer. Igår såg vi "The Aviator" och idag har vi lånat "Matrix", "Notting Hill" och "The Ring" så ikväll blir det film till middagen igen. Har börjat bli tradition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback