"Valpar"

Nu har hunden fått "valpar". Det är inte riktiga valpar utan små äckliga gosedjursslamsor som för henne är valpar. Det har åter igen slagit slint i huvudet på min lilla älskling vilket händer två gånger per år och pågar i sisådär en vecka. Man kan inte tro att det är samma hund. Den riktiga Grynet hatar att ligga och gosa och kela. Denna hormonrubbning gör att hon nästan hela tiden vill ha närhet och hon rent ut sagt lägger sig på en så fort man sätter sig i soffan för en stund. Jag klagar inte på denna personlighetsförändring. Jag älskar att gosa med hunden, så jag passar på och njuter av stunderna jag får ha henne i knäet. Det värsta är om det ska komma hem kompisar eller folk som inte tillhör "flocken". Då kan det bli ett jävla liv. Hon måste ju försvara sina valpar. Jag undrar om det är fler hundar som får för sig att de får valpar. Det är ett fenomen som jag inte har hört någon tala om någonsin.
Nej, nu ska jag lämna mina tankar kring hunden och fixa i ordning lite saker.. (OKEJ, jag har inte städat klart på mitt rum!!)

Lailonn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback